پژوهش بررسی و مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی در یادگیری فضایی و تجسمی
کلمات کلیدی : پژوهش بررسی و مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی در یادگیری فضایی و تجسمی , پژوهش بررسی و مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی در یادگیری فضایی و تجسمی , مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی در یادگیری فضایی و تجسمی , یادگیری فضایی و تجسمی , مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی
توضیحات جامع و کامل :
پژوهش بررسی و مقایسه دانش آموزان عادی با دانش آموزان عقب مانده ذهنی در یادگیری فضایی و تجسمی در 129 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
-----
نویسنده و فروشنده:نسرین یوسفی پور از قصرشیرین
-----
فهرست مطالب
فصل یک
کلیات تحقیق
1-1-مقدمه :
1-2-بیان مسأله :
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق:
1- 1-4-اهداف تحقیق
1-4-1- هدف اصلی:
2-4-2-اهداف جزیی:
1-5- فرضیات تحقیق:
1-6- تعاریف نظری(مفهومی) واژگان به کار رفته در تحقیق:
تعاریف مفهومی متغیرها:
تعاریف عملیاتی متغیرها:
فصل دوم
ادبیات وپیشینه تحقیق
2-1- مبانی نظری تحقیق
2-1-1- پیش درآمد:
2-1-2-کودکان استثنائی تعریف و طبقه بندی :
2-1-3-طبقه بندی کودکان آهسته گام :
2-1-4-عقب ماندگی به علت عوامل ارثی:
2-1-5-عقب ماندگی به علت اتفاقات دوران بارداری:
2-1-6-عوامل تراتوژنیک آسیب زا:
2-1-7-عقب ماندگی به علت حوادث زایمانی و بعد از تولد :
2-1-8-ناشنوایی :
2-1-9-کم بینائی :
2-1-10-رتینوپاتی نوزادان نارس :
2-1-11-معلولیت های جسمی وحرکتی:
2-1-12-عقب ماندگی ذهنی:
2-1-13-عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ( EMR)
2-1-14-ویژگیهای کودک استثنایی :
2-1-15-نیازهای والدین کودکان استثنایی:
2-1-16-احساسات والدین کودکان استثنایی:
2-1-17-بهزیستی روانشناختی :
2-1-18-عوامل موثر در تامین سلامت روان:
2-1-19-نقش خانواده در تامین سلامت روان:
مشکلات زناشویی و سلامت روانی والدین کودکان استثنایی:
2-1-20-علم وراثت و مشاوره ژنتیک :
2-1-21-تعریف مشاوره ژنتیک :
2-1-22-نظریات مرتبط با سلامت روانی خانواده ها:
2-1-23-نظریه ی زیگموند فروید:
2-1-24-نظریه ی آدلر:
2-1-25-نظریه ی سالیون
2-1-26-نظریه ی کارل راجرز
2-1-27-نظریه ی آلبرت الیس
2-1-28-نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی:
2-1-29-نظریه ی ویلیام گلاس:
2-1-30-نظریه ی اسکنیر
2-1-10- بنیاد فلسفی نظریههای یادگیری
2-1-11- تجربهگرایی (بنیاد فلسفی سواد اطلاعاتی)
2-1-12- پیشینه نظریههای یادگیری
2-2- مبانی تجربی پژوهش
2-2-1- تحقیقات داخلی
2-2-2- تحقیقات خـارجی
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
3-1- پیش درآمد :
3-2-روش تحقیق:
3-2- جامعه آماری
3-3-روش نمونه گیری و حجم نمونه
3-4- روش جمع آوری اطلاعات
3-5- ابزار های مورد استفاده
3-6- روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها
3-7- روایی ابزار اندازه گیری
3-8- روش پایایی پرسشنامه های مورداستفاده
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
4-1بخش اول مطالعه :
جدول 4-1 توزیع فراوانی پایه تحصیلی بر حسب مقطع تحصیلی در نمونه عادی
نمودار 4-1 توزیع فراوانی پایه تحصیلی بر حسب مقطع تحصیلی در نمونه عادی
جدول 4-2 توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب داشتن فرزند استثنایی در نمونه عادی
نمودار 4-2 توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب داشتن فرزند استثنایی در نمونه عادی
جدول 4-3 توزیع فراوانی نوع ازدواج والدین در نمونه عادی
نمودار 4-3 توزیع فراوانی نوع ازدواج والدین در نمونه عادی
جدول 4-4 توزیع فراوانی نوع خویشاوندی والدینی که ازدواج خویشاوندی داشتند در نمونه عادی
نمودار 4-4 توزیع فراوانی نوع خویشاوندی والدینی که ازدواج خویشاوندی داشتند در نمونه عادی
ویژگی های جمعیت شناختی کودک
1-1-مقدمه :
از زمان های دور انسان خواهان پیدا کردن هم نوعی برای خود بوده و به تدریج که اجتماعی شد در جهت تشکیل خانواده گام برداشت اکثریت افرادآرزومندداشتن فرزندانی سالم و باهوش و کارآمد برای جامعه هستند و بی شک هر گونه نقص و عقب ماندگی در مسیر رشد نه تنها باری از دوش جامعه بر نمیدارد بلکه خود باری گران به خانواده و جامعه تحمیل می نماید .(کاکاوند1385) مروری برتاریخ کودکان استثنایی نشان میدهدکه درهردوره از تاریخ وفرهنگ وتمدن ودر همه طبقات اجتماعی افرادی وجود داشتندکه از نظر فعالیتهای اجتماعی از نظرطبیعی پایینتر بوده وسازگاری انان بامحیط بامشکل مواجه بوده تولد کودک استثنایی به مثابه زنگ خطری برای اجتماع است.(افروز1384)
به
دنبال تولد کودک معلول سرزنش و مقصر دانستن همسران از یکدیگر به وجود می
آید ، خانواده های دارای کودک معلول مشکلات اقتصادی را تجربه می کنند. و از
طرفی چون یک والد ممکن است عهده دار مراقبت از کودک معلول باشد و منبع
درآمد خود را از دست دهد مشکلات زیادی را متحمل می شود و نیز مشکلات
مراقبتی، روانشناختی و اجتماعی را در طی فرآیند سازگاری در جهت زندگی با
کودک تجربه میکنند. (فیشـر، 2001 ) این تأثیرگذاری ها نه تنها بر والدین
است بلکه سایر اعضای خانواده را هم تحت تأثیر قرار می دهد دراین زمان آرامش
خانواده به هم خورده و تمام نگاهها به سوی کودک منعطف می گردد
(احمدپناه،1380 ).بعضی از خانواده های دارای کودک معلول از نظر اجتماعی
منزوی هستند مطالعه شریعتی و داورمنش نیز مؤید این امر است که وجود یک
فرزند عقب مانده ذهنی سبب محدودیت در روابط خانوادگی می گردد و هر قدر شدت
عقب ماندگی بیشتر باشد اوقات فراغت محدودتر شده و دامنه ارتباطات اجتماعی
تنگ تر می شود ( شریعتی و داورمنش ، 1384 ) .
مراقبت های اضافی و سازگاری های ویژه ای که برخی از کودکان استثنایی بر والدین تحمیل می کنند ، نحوه تعامل خواهر و بردارها را با معلول دگرگون می سازد به خاطر پیچیدگی تعاملاتی که رخ می دهد نه تنها مطالعه این افراد مشکل است بلکه به واسطه این واقعیت که این حیطه بر برداشتهای ذهنی متکی است پیچیده تر می شود (هالان و کافمن ترجمه ماهر ، 1385 ) .
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
- ۹۵/۰۳/۱۹