برچسب ها : شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش و خودادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر , سازگاری , انگیزش , خودادراکی , دانش آموزان , اختلال یادگیری
شرح مختصر: هدف:شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش وخودادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر
جامعه و نمونه پژوهش: جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل دانش آموزان دختر دوم و سوم دوره راهنمایی مدارش شهر مراغه و دانش آموزان دارای اختلال یادگیری همین شهر است. نمونه مورد تحقیق شامل 60 دانش آموز عادی و 60 دانش آموز دارای اختلال یادگیری است و نمونه گیری به صورت هدفمند صورت گرفت.
روش تحقیق: علی-مقایسه ای
ابزارهای تحقیق: شامل پرسشنامه های خودسنجی مقیاس ادراک هارتر، سازگاری(Aiss) ، منبع کنترل راتر و حودگردانی تحصیلی بود
نتیجه پژوهش: که با مقایسه این دو گروه مشخص شد که دانش آموزان دارای اختلال یادگیری نسبت به دانش آموزان عادی، خودادراکی ، شایستگی شناختی و اجتماعی، سازگاری و انگیزش پایین تری دارند و دارای منبع کنترل بیرونی هستند.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغیرهای پژوهش
تعریف متغیرها و اصطلاحات
فصل دوم: مرور پیشینه
مرور مبانی نظری
تاریخچه اختلالات یادگیری
تعاریف اختلالات یادگیری
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری
ناتوانیهای یادگیری تحصیلی
ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی
علل اختلالات یادگیری
ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش
نظریه های مربوط به اختلالات یادگیری
نظریه غلبه طرفی مغز
نظریه شناخت گرایان
نظریه روانکاوان
نظریه کوتاهی دامنه توجه
نظریه فرابری آگاهیها
نظریه تاخیر در رشد
نظریه ضایعات خفیف مغز
نظریه چند عاملی
برآورد درصد شیوع اختلالات یادگیری
اعتماد به نفس، رفتار اجتماعی و بزهکاری
نظریات مختلف درباره علل موفقیت و شکست
ادراکات اجتماعی
ناتوانیهای یادگیری و بزهکاری نوجوانی
نظریه های علی
نظریه های غیر علّی
دیدگاه های نظری درباره سازگاری و ناسازگاری
دیدگاه روانی-اجتماعی سازگاری
نظریه یادگیری
نظریه یادگیری اجتماعی
ارتباط با دوستان و همسالان و تاثیر آن در سازگاری
خصوصیات سازگاری
ادراک خود و حرمت خود یا عزت نفس
نظریه های خود
انگیزش
ارتباط انگیزش با یادگیری و عملکرد
نظریه های انگیزش
نظریه خودمختاری
رشد خودمختاری
نظریه های شرطی سازی
مرورتحقیقات ایرانی
تحقیقات خارجی
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
جامعه و نمونه پژوهش
ابزارهای پژوهش
مقیاس ادراک هارتر(HPCS)
ساختار ماده ها
نمره گذاری
شیوه اجرا
بررسی شاخص های آماری ابزار پژوهش
پرسشنامه خودگردانی تحصیلی
نمره گذاری نسخه استاندارد
نمره گذاری نسخه مخصوص دانش آموزان LD
اعتبار و پایایی
مقیاس منبع کنترل درونی-بیرونی راتر
کاربرد مقیاس
نمره گذاری و کلید آزمون راتر
پایایی و روایی مقیاس کانون کنترل راتر
پرسشنامه سازگاری (AISS)
نمره گذاری
پایایی آزمون
اعتبار
نرم ها
روش گردآوری داده ها
طرح پژوهش
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
توصیف آماری داده ها
شاخص های آمار توصیفی
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
نتایج تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات برای تحقیقات آینده
پیشنهادات عملی
فهرست منابع
برچسب ها : شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش و خودادراکی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص کردن تفاوت آنها با یکدیگر , سازگاری , انگیزش , خودادراکی , دانش آموزان , اختلال یادگیری
- ۹۵/۰۲/۳۰